14 May 2011

tensi berakhir jua.













L. 



tak larat dah nak ulang alik ke kunci rimbun untuk latihan memandu. Saya buat lesen motor dan kereta sekaligus. kawan² saya ramai yang dah ada lesen motor masa umur 16 tahun. masa tu saya cuma tahu menonton Hagemaru di saluran Astro Ceria tanpa mempedulikan soal lesen serta keperluannya. sedangkan rakan² sekelas pada waktu itu sedang berusaha mengingati undang² jalan raya.












bila dah habis tingkatan 5, ayah asyik tanya pasal lesen.











bila nak pergi daftar ?






bila nak pergi kelas ?






bila nak pergi latihan ?






berapa jam lagi yang tinggal ?












menambah tekanan. serius. mungkin sebab hati tak rela. *tsk T_T lepastu tiba tiba pangg dah sedar. sampai bila nak bergantung harap dengan orang lain kalau nak pergi mana² kan. takkan nak naik teksi ja. teksi mahai tau dak T_T jangan cerita pasal bas. saya tak tahu menggunakan kenderaan awam. diam.












belajar bawak motor pengalaman paling buruk setakat ini. macam asdfghjk. penat. tona kulit juga berubah T_T (menangis)
selama ni duk bawak motor mana hala dah tapi tak ada lesen. lepastu bawak motor dekat luar litar memandu tak payah guna isyarat tangan yang macam asdfghjk tu. dah la cikgu garang. serius garang gila.












QTI motor kali pertama gagal. jatuh dekat titi. tak tak. saya tak jatuh tergolek atas litar ka apa. tayar ja yang jatuh ==''  QTI kali kedua lulus cemerlang. kemaihh. Test JPJ motor lulus. Alhamdulillah. tapi tak boleh dapat P lagi sebab saya belum buat Test JPJ untuk kereta masa tu. kan saya buat serentak untuk kereta dengan motor.








QTI kereta lulus. Alhamdulillah. tak perlu buat 2 kali macam motor. Kereta lebih senang agaknya. AGAKNYA. masa test JPJ dapat sekali dengan classmate masa form 2. Err dia pergi sana bawak kereta. Alasan lambat tak boleh diterima ya Afiq.












menunggu giliran dipanggil oleh JPJ.








aku tengok hang cool ja Alia. hang tak takut ka ?






kalau jantung aku boleh keluar, dah lama dia lari hang tau dak ?!












*bunyi ketawa beberapa orang yang duduk berhampiran kami*












malu. suara saya kuat. nervous agaknya. Alhamdulillah dapat full mark untuk ujian dalam litar - bukit, 3 penjuru dan parking sisi. Untuk jalan raya, malas lah nak  bagitau salah dekat mana, Ok. awal lagi dah salah padahal benda tu yang terpenting sebelum memandu. CUAK weh ! terlupa periksa wiper dengan signal sebelum memandu. (tampar diri sendiri laju2) T_T lepastu macam biasa lah. tak guna gear dengan betul. diamlah.
















P.












naahhhh. jom meronda :P













video call dengan Suhana. masing² galak tunjuk lesen. bezanya saya maju selangkah sebab saya boleh memandu bagi kelas B2 (motor < 250cc ) dan D (kereta). dia D sahaja. 

*evil laugh*




6 comments:

CIK FERRA AWW said...

TSK TSK. I LOM DPAT LAGIKK P

Syat0za Zai said...

yeah! lesen! zai pun baru L, dah setahun dah! hahahaha eh,camera mainan ke tu? nak!!

eyjalukman said...

yayy ! dah P . haha

Alia Laila said...

@CIK FERRA AWW takpa takpa. nanti you dapat la. chill :)

Alia Laila said...

@Syat0za Zai bila nak ke P tu zai ? hahaha XD
itu pendrive. bukan mainan budak kecik.

Alia Laila said...

@eyjalukman eii awak lagi awaaaaallll :)