08 March 2013

New Achievement Unlocked ;)





Semalam saya beritahu emak mengenai keinginan yang teramat sangat nak makan nasi ayam. Lepastu adik yang darjah satu tu pun menyampuk, "Haihhh ! Mana boleh makan nasi ayam ! Nasi ayam untuk ayam laa !" 
T____T


Bangun pagi lepastu emak tanya, "Macam mana, baby ? Jadi ka projek ayam kita hari ni ?"
"Jadi. Jadi." Jawab saya dengan sopan. Semangat tau nak belajar buat nasi ayam.


Lepas bersiap terus ke pasar pagi untuk membeli bahan. Beli dua ekor ayam buat bekalan untuk masak pada hari lain. Lepastu masa dekat tempat sayuran, cakap dekat makcik tu nak daun sup dengan daun bawang siap tunjuk lagi tau. Amboi gaya taknak kalah macam dah profesional padahal baru kali kedua pergi pasar sendiri. Padahal yang saya tunjuk tu daun ketumbar. *pusing belakang, starlite dahi*


Kalau makan ayam, saya tak suka bahagian isi, atau kita panggil dia daging putih. Suka dekat bahagian yang dekat kulit. Alamak, faham tak ? Kalau isi yang boleh tarik-tarik jadi sehelai-sehelai macam benang tebal tu saya tak suka. Apa ni macam tak perlu cerita ja.






16 comments:

Erna Ana said...

ne fevret taw! tiap minggu mkn nasi ayam.....tp bapa yg masak kekekeke :3

♥ CIKZEK ♥ said...

mak aihhhhh berselera tgkkkk. huhu tp kte suke isi =)))

nik ros said...

amboi sedap nya nasi ayam dia.akak lak suka ayam yg byk isi

Nurul Aini said...

Aaaaaaaa...sedapnya..akak suka sangat nasi ayam..Hehe..selalu orang cakap gitu..mana boleh makan, nasi ayam untuk ayam lah. Sama, akak pun suka bahagian kulit tu..sedap..tang tulang tu..haha. Yummy..ohh..mak ada blog ye. Terima kasih share resipi, bolehlah akak try resipi ni.

NinaAz said...

Hai. Salam kenal from ninaaaa

♥ Nana BamBam ♥ said...

oalalalalallaa!!
ohsem nyee...subhanallah..

Faridzuan said...

Mak aii, tergugat iman saya tengok gambar ni! XD

miz ruha said...

olala... sedapnya...

Rin Saharina said...

nyummmmynya. tgk rupa ayam tu dah tau sedap. *lap air liur. haha

~didiey~ said...

sedapnya tgk!!! :)

Cik Iylia said...

Wuwuwuwu pandainya Alia..

Rasa rugi pulak dah sia-siakan time free lepas matriks dulu -.-

gdsbnga said...

awk tahu takkk kite sampai skrg tk reti punnnn buat benda alah ni T.T

hana hadi said...

eh2 tanda seruan da;am gambar terakhir :) tapi kenapa ada 2 titik. bukan 1 je ke..hehe

ANISRAHIM said...

olalala memang nampak sedap! macam mak akak punye hehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum alia. kahkahkah gila malu sambil starlite dahi alia juga! hahahaha

cikghah said...

aduh. dah jadi blog resepi ye pulak. malu nih tak pandai masak hehehe