18 June 2011

itu yang misteri tu.



dia anak lelaki tunggal dalam keluarga. 
dia pemimpin dalam kalangan adik beradik. 
dia lembut orangnya.
dia pandai dalam segala bidang. 
dia menceriakan kehidupan kami sekeluarga. 





jenuh korek album nak cari gambar berdua T_T gambar tahun lepas. Pulau Pinang.



situasi 1. 
lokasi : kampung.
Pergi beli makanan dekat gerai sebelah rumah tok. 



Tuan kedai : anak siapa ni ?
Abang : anak SHA-HA-RU-DIN
Tuan kedai : ohh anak Din ka. Besaq dah no. Tu marka hang ka (sambil tunjuk ke arah saya)
Abang : dak aih. Adik saya. 
Tuan Kedai : *memandang dengan penuh curiga. 
Abang : betul adik saya ni. 

T__T





Situasi 2. 
lokasi : bazar Ramadan.
terjumpa kawan sedang jual air soya.



Kawan : Alia ! amboihh jalan dengan pakwe noh
Saya : Itu abang aku lah
Kawan : bohong. muka tak sama pun.
Saya : asdfghjk serius tu abang aku





Situasi 4
lokasi : dalam bas
mengikuti Kem Puteri Islam peringkat daerah



Kakak A : hai adik. adik sekolah mana ?
Saya : Kenari. akak ?
Kakak A : Kulim. 
Saya : laahhh ya ka ? akak kenal Badri tak ?
Kakak A : kenal. classmate akak. tapi dia pindah sekolah sains dah. awat ? pakwe eh ?
Saya : kak, Badri tu abang saya -.-
Kakak A : HAH ? serius ? tipulahh !
Saya : betul lah kak. Serius dia abang saya.

kem tu 3 hari 2 malam. hari2 dia tanya saya betul ka saya ni adik Badri. ya muka kami tak sama. tapi betul kak. dia abang saya T_T






zaman ambil gambar guna kamera cikai :)
saya teman abang pergi interview kerja lepas dia habis belajar dekat matrik. tak apa. bukan rezeki abang dekat tempat tu. sekarang abang dah kerja. Siap pergi outstation dekat Perak lama gila. Hujung bulan ni baru abang balik :(





 kalau ambik gambar dengan abang mesti nak terpotong muka sendiri asdfghjk T_T
jangan tanya dia berapa kali saya ambik gambar ni -.-



pergi tengok wayang berdua. err ya buat pertama kalinya dalam hidup saya, saya pergi tengok wayang. *tepuk tangan* sebelum tu abang belanja saya cool blog (sebab kempunan) dan KFC. lepas habis tonton cerita tanya lagi nak apa. kalau boleh nak semua benda yang ada dekat mall tu tapi memikirkan keadaan abang yang belum bekerja (pada masa tu) saya segera membatalkan niat. 



hari ni hari ulangtahun kelahiran dia yang ke 19.
selamat hari jadi abang. nanti dah dapat gaji belikan baby BB putih :P semoga panjang umur, dimurahkan rezeki. dilindungi oleh Allah sentiasa. semoga dapat jadi pilot :') just 1 more step to become a pilot, man :) did I just type MAN ? haha besaq dah abang. thanks for being the best abang in the world ! dan semoga Kak Sya adalah yang terakhir :')



Happy Birthday :)



*baby tau abang baca ni. emak asyik cakap, abang janji nak belanja makan lepas abang balik nanti. Sunway Carnival :D



2 comments:

kesumaharyani said...

woooooo bad pi keje kat perak? katne alia?

eyjalukman said...

happy birthday utk abg alia ;) haha